Juhtimine ja personalitöö

Teenusedisain – kuidas disainida organisatsioonisisest teenust?

Teenusedisain on järjest populaarsust koguv metoodika. Olemuslikult on teenusedisain disainmõtlemise põhimõtete ja meetodite kasutamine teenuste kontekstis. Kuigi tüüpiliselt rakendatakse teenusedisaini organisatsioonivälise kliendi jaoks teenuste arendamisel, siis antud koolitusel keskendume organisatsioonisisese kliendi ehk oma töötajate vajadustele ja soovidele ning arendame väärtust loovaid siseteenuseid just neile mõeldes.

Kahepäevasele koolitusele ootame eelkõige 2–5-liikmelisi meeskondi samast organisatsioonist, nii avalikust, era- kui ka mittetulundussektorist. Koolituse jooksul töötab iga meeskond ühe konkreetse teenuse või väljakutsega, mis võimaldab teenusedisaini põhimõtteid õppida läbi praktilise ja organisatsioonile olulise näite. Seega on soovitatav, et meeskond paneks kirja 1–3 ideed või väljakutset (piisab lühikesest, mõnelauselisest kirjeldusest), millega arendamisega koolituse jooksul tegeletakse. Koolituspäevade vahelisel ajal toimub ka meeskondlik kodutöö – kogutakse kasutajate tagasisidet näiteks intervjuude või vaatluse kaudu. Kodutöö täpsem sisu selgub koolituse esimesel päeval.

Koolitaja

Gerda Mihhailova

Gerda Mihhailova

Gerda Mihhailova töötab Tartu Ülikooli...

Toimumisaeg

11. november 2025 10:00-16:15

19. november 2025 10:00-16:15

Toimumiskoht

Tallinn

Koolituse maksumus

kuni 27. oktoober 459 € + km (kehtib infokirja regulaarsetele saajatele),

alates 28. oktoober 489 € + km. Maksumus sisaldab koolituspäeva, koolitusmaterjale, kohvipause, lõunaid ja tunnistust. Lõunapausi sujuvamaks korraldamiseks palume registreerimisel teada anda toiduallergiatest või -talumatusest. Kui organisatsioonist on 2 või rohkem osalejat, kehtib 10% hinnasoodustus.

AJAKAVA

14 akadeemilist tundi auditoorset õpet

I koolituspäev 11. november 2025

9.45–10.00 Kogunemine ja tervituskohv

10.00–11.30 Teenusedisaini protsess ja disainmõtlemise põhimõtted
Teenusedisaini protsessi mudel
Lähteülesanne: väljakutse sõnastamine
Mõttekaart: mida me teame ja mida on vaja lisaks uurida

11.30-11.45 Kohvipaus

11.45-13.15 Kasutaja analüüs ja väärtuspakkumine
Persoona: kelle probleemi me lahendame?
Empaatia kaart
Väärtuspakkumine

13.15-14.00 Lõunapaus

14.00-16.15 Protsesside ja tänaste lahenduste analüüs
Kasutajate uuringud: intervjueerimine ja vaatlus
Kasutajateekond ja ökosüsteemi kaart
Kodutööks valmistumine

II  koolituspäev 18. november 2025

9.45–10.00 Kogunemine ja tervituskohv

10.00–11.30 Kasutajauuringute tulemuste sünteesimine
Kodutööde tulemuste ülevaatus ja järeldused
Lahendusideede genereerimine loovmeetoditega

11.30–11.45 Kohvipaus

11.45–13.15 Loovus ja lahendusideede testimine
Lahendusideede analüüs ja potentsiaalikamate valik
Prototüüp ehk lahendusidee esmane versioon
Lahendusideede testimise meetodid

13.15–14.00 Lõunapaus

14.00–16.15 Organisatsiooni arendamine
Teenuseplaan: uue/parendatud teenuse põhi- ja tugiprotsessid
Uue/parendatud teenuse ressursivajaduse analüüs
Uue/parendatud teenuse tagasiside kogumine

EESMÄRK

Koolituse eesmärk on omandada teadmised teenusedisaini metoodikast organisatsiooni siseteenuste arendamise näite varal ning arendada seonduvate meetodite kasutamise oskust.

ÕPIVÄLJUNDID

Koolituse tulemusena osaleja:
• mõistab teenusedisaini metoodika olemust ja rakendamise potentsiaali organisatsiooni siseteenuste arendamise kontekstis;
• teab teenusedisaini kui protsessi loogikat, põhimõtteid ja tüüpilisemaid meetodeid;
• oskab sõnastada teenusedisaini projektile lähteülesande ning valida sellest lähtuvalt sobivad meetodid seonduvaks disainiuuringuks.

Õppekavarühm on juhtimine ja haldus.

SIHTGRUPP

Erinevate tasandite juhid (tipp-, keskastme- ja esmatasandijuhid) ja spetsialistid, personalijuhid ja -spetsialistid.

Õppe alustamise tingimused puuduvad.

MEETODID

Interaktiivne loeng, arutelud, rühmatöö ja koostööülesanded, juhendatud praktiline kodune ülesanne.

LÕPETAMISE TINGIMUSED JA VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID

Koolituse läbimisel täies mahus väljastatakse osalejale tunnistus vastavalt täienduskoolituse standardis sätestatud nõuetele.

TASUMINE JA LOOBUMINE

Registreerumise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve, mille palume tasuda Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus OÜ arveldusarvele: Swedbank IBAN EE74 2200 2210 5162 8618. Koolitusarve edastame nii PDF-failina kui ka e-arvena.

Koolitusest loobumise korral palume teatada sellest kirjalikult kuni viis täistööpäeva enne koolituse toimumist, see tähendab hiljemalt 4. novembriks 2025. Hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest. Alternatiivina võib osaleja leida samale koolitusele asendaja kolleegi näol.

LISAINFORMATSIOON

Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus on Eesti Töötukassa koolituskaardi koostööpartner. Koolituskaardi kohta saab lähemalt lugeda SIIT.

Õppekorra alustega on võimalik tutvuda SIIN ning kvaliteedi tagamise alustega SIIN.

Koolitusjuht

Annika Allikas

Annika Allikas

annika.allikas@excellence.ee

+372 648 7000

+372 52 30 718

Teenusedisain – kuidas disainida organisatsioonisisest teenust?

11. november 202510:00-16:15Tallinn
459 € + km

Registreerimine

Registreerimine

Teenusedisain – kuidas disainida organisatsioonisisest teenust?

11. november 202510:00-16:15

19. november 202510:00-16:15

459 € + km

NB! Registreerides rohkem kui 5 osalejat, küsige personaalset pakkumist.

Maksumus
Koolitus Teenusedisain – kuidas disainida organisatsioonisisest teenust?
Osalejaid
Maksumus 459 € + km
Kokku
360 € + km

Liitu meie infokirjaga

Liitu meie pakkumiskirjaga

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.