Töömaailm on tänapäeval pidevas muutumises. Tehnoloogia areng, digitaliseerimine ja muutuvad ootused juhtidele loovad olukorra, kus paljud spetsialistid leiavad end liikumas juhtimisrollide poole. Võib tekkida olukord, kus hea spetsialist ei pruugi iseenesest omada vajalikke oskusi ega kogemusi juhirolli täitmiseks.
Tööjõuvajaduse seire- ja prognoosisüsteemi (OSKA) ülevaates ”Töö ja oskused” selgub, et järjest rohkemates valdkondades on vajadus juhtide järele, kes lisaks valdkonnapõhistele teadmistele valdavad ka sotsiaalseid oskusi nagu suhtlemine, inimeste kaasamine, meeskondade juhtimine ja strateegiline mõtlemine. Samuti on teada, et enam kui 50% Eesti tööandjatest näeb lähiaastate suurima väljakutsena töötajate puudujääki just juhtimistasandil. Lisaks tunneb suur osa töötajatest, et nende senised oskused ei vasta enam muutuvatele tööülesannetele, eriti kui nad liiguvad spetsialisti rollist juhtimispositsioonile. See seab fookusesse ühe olulise arenguvaldkonna: spetsialistist juhiks kasvamise.
Spetsialisti teekond juhtimisrolli
Paljud organisatsioonid edutavad häid spetsialiste juhtideks. See on loomulik, sest valdkonna parimad töötajad sobivad tihti eestvedajateks. Reaalsus on aga see, et juhtimine nõuab hoopis teistlaadi oskusi kui spetsialistitöö. Uuelt juhilt oodatakse eelkõige oskuseid:
- inimeste mõistmine ja arendamine;
- delegeerimine, mitte mikromanageerimine;
- konfliktide lahendamine;
- muutuste juhtimine ja tiimi motiveerimine.
Kui need oskused ei arene, võib uue juhi kasv pidurduda ja see avaldab negatiivset mõju ka meeskonna tulemustele.
Praktiline juhtimiskoolitus, mis toetab juhtimise arengut
Selleks, et spetsialisti üleminekut juhiks toetada, on võimalik osaleda koolitusel Praktiline juhtimiskoolitus: spetsialistist inimeste juhiks, mis keskendub nendele kindlatele oskustele: inimeste juhtimine, suhtlemine, coachiv tagasiside ja teadlik enesearendus. Koolitusel käsitletakse reaalseid juhtimissituatsioone, mida uued juhid igapäevaselt kogevad, toetatakse osalejate eneseteadlikkust ja juhtimisstiili kujunemist. Lisaks antakse tööriistu, et toime tulla muutustega ja arendada meeskonda.
Pidev õppimine ehk mitte ainult arenguvõimalus, vaid tööelu kestlikkuse alus
OSKA ülevaade on näidanud, et tööelu ei koosne enam pikast karjäärist ühel alal või rollis, vaid pidevast õppimisest ja kohanemisest. Seetõttu on juhtimisoskuste arendamine tänapäeva spetsialisti jaoks kasulik ja hädavajalik, et olla tulevikus edukas. Juhtimine ei piirdu enam ainult tippjuhtidega – olulist mõju organisatsiooni tulemustele, töökeskkonnale ja inimeste pühendumusele avaldavad ka meeskonna-, projekti- ja osakonnajuhid. Et organisatsioon saaks kasvada ja kohaneda muutustega ajas, on hea toetada oma inimeste arengut juba täna.
Tulevikutöö eeldab uusi oskusi ja valmisolekut õppida. On teada, et edukas on see, kes kohaneb, arendab end ja suudab juhtida inimesi muutuste keskel.
Excellence Koolitus- ja Arenduskeskuse praktiline juhtimiskoolitus on loodud kõigile spetsialistidele, kes tahavad kasvada juhi rolli enesekindlalt, süsteemselt ja läbimõeldult.
👉 Vaata lähemalt koolitust, mis toimub juba 3.–4. juunil 2025:
Praktiline juhtimiskoolitus: spetsialistist inimeste juhiks