Juhtimine ja personalitöö
Spetsialistist juhiks: suhtlemiskompetentsid
Spetsialistist meeskonna juhiks saamisel tekib vajadus omandada uus tööroll ja sellest tulenevalt uued suhtlemisoskused. Koolitusel käsitleme peamiseid suhtlemiskompetentse, mida juhil vaja läheb ning kuidas ennast kehtestada ja toetada rahulolu teket meeskonnas, kus just oldi ise spetsialist. Lisaks arutleme, kuidas muuta fookust kogenud spetsialisti ülesannetelt juhtimisvaldkonnale ning kuidas toetada enda kui juhi identiteedi arengut.
Koolitaja
Merit Lage
Kasvatusteaduste MA Merit Lage omab...
Toimumisaeg
6. november 2024 10:00-16:15
Toimumiskoht
Koolituse maksumus
kuni 22. oktoober 249 € + km (kehtib infokirja regulaarsetele saajatele),
alates 23. oktoober 279 € + km. Maksumus sisaldab koolituspäeva, kohvipause, lõunat, koolitusmaterjale, tõendit.
AJAKAVA
09.45–10.00 Kogunemine ja hommikukohv
10.00–11.30 Millised on juhi ja spetsialisti põhilised rollierinevused ja –ootused?
Juhi roll, rolliidentiteet ja rolliootused
Rollide teisenemise kui muutuse käsitlemine
Võimalikud psühholoogilised väljakutsed spetsialisti rollist juhi rolli minekul
Vastutustundlik keelekasutus juhina
11.30–11.45 Kohvipaus
11.45–13.15 Millised on juhile vajalikud suhtlemiskompetentsid?
Vastutustundlik keelekasutus juhina
Teadlik delegeerimine
Konstruktiivse tagasiside andmine
CORBS tagasiside mudel
Berne’i 3 suhtlemistasandit
13.15–14.00 Lõuna
14.00–16.15 Kehtestav käitumine ja rahulolu tekkimise toetamine meeskonnas
Juhtimine rahulolu luues või rahulolematusega võideldes
Emotsioonide juhtimine
Kehtestava käitumise alused
Juhi 4 häält (M. Atkinson)
4 kõrva mudel (F. Schulz von Thun)
EESMÄRK
Koolituse tulemusel mõistab õppija spetsialistist juhiks saamisega kaasnevaid rollimuutuseid ning juhile vajalikke suhtlemisoskuseid, et juhina kompetentsemalt toetada meeskonda.
ÕPIVÄLJUNDID
Koolituse läbinu:
• on teadlik, missugused on juhi ja spetsialisti rolli erinevused ning võimalikud väljakutsed ühest rollist teise minekul;
• mõistab suhtlemiskompetentside arendamise vajalikkust kui ressursi arendamist juhtimistöös;
• teab ja mõistab, missugused suhtlemiskompetentsid on juhina olulised;
• on harjutanud juhile vajalikke suhtlemiskompetentside kasutamist;
• on tutvunud CORBS tagasiside mudeliga, kehtestava käitumise ja vastutustundliku keelekasutuse alustega;
• on harjutanud enese kehtestamist ja tagasiside andmist.
Õppekava rühm juhtimine ja haldus.
SIHTGRUPP
Spetsialistid, kes on lähiajal saanud või saamas juhiks; alg- ja keskastmejuhid.
Õppe alustamise tingimused puuduvad.
MEETODID
Interaktiivne loeng, arutelu, rühmatöö, praktilised harjutused.
LÕPETAMISE TINGIMUSED JA VÄLJASTATAVAD DOKUMENDID
Koolituse läbimisel täies mahus väljastatakse osalejale tõend vastavalt täienduskoolituse standardis sätestatud nõuetele.
TASUMINE / LOOBUMINE
Registreerumise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve, mille palume tasuda Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus OÜ arvelduskontole: Swedbank IBAN EE74 2200 2210 5162 8618.
Koolitusest loobumise korral palume teatada sellest kirjalikult kuni viis täistööpäeva enne koolituse toimumist, st hiljemalt 30. oktoobriks.
Hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest. Alternatiivina võib osaleja leida asendaja kolleegi näol.
Koolitusjuht