Edasiside ja jaatav keelekasutus tulemuslikkuse käivitajatena

Edasiside (feedforward) on vahend inimese enda muutumistahte käivitamiseks. Kui kõhkleme tagasisides või kui oleme olukorras, kus tagasiside end ei õigusta, siis tuleks võimalusel anda edasisidet.

Edasiside on oma olemuselt positiivne sõnum, mis kannab endas mõtet, et on usk teise inimese võimekusse ja arengupotentsiaali. Jaatav sõnum pakub lahendusi, eitav sõnum tekitab vastupanu ja tõrksust.

Edasiside on tulevikku suunatud ja kannab endas positiivset jõustamist. Edasiside andmine põhineb eeldusel, et sõnumi saaja on võimeline tulevikus tegema positiivseid muudatusi. Edasiside seostub töötaja positiivse enesekuvandiga ja võimaldab seda täiendada või olemasolevaid harjumusi muuta.

Edasiside kirjeldab ootusi töötaja käitumisele, tegevuse soovitavat tulemust. Oma kaastöötajate või alluvate tegevusi jälgides ja natuke ette mõeldes on lihtne anda neile edasisidet. Saab anda soovitusi, kuidas midagi kiiremini lõpuni viia, kuidas töötulemus parem oleks, kuidas muuta oma käitumist meeskonna paremaks kaasamiseks, kuidas keeruka kolleegiga toime tulla. Koolitusel õpime edasiside kasutamist läbi praktiliste hajutuste.

Koolitusel vaatleme erinevate keelekasutuste kaugeleulatuvat mõju töökeskkonnale ja sõnumi tõhususele. Jaatav keelekasutus kuulub nii tagasiside kui edasiside juurde. Koolitusel uurimine, kuidas jaatava keelekasutusega muuta mõjusamaks tagasisidet, edasisidet ja teisi arendusvahendeid.

Koolitusel saab omandada oskuse edasiside kohaseks kasutamiseks ja selle oskuse edasi andmiseks organisatsioonis. Koolitusel käsitleme jaatava keelekasutuste mõju töökeskkonna suhtlusolukordades ja õpime rakendama jaatavat sõnakasutust erinevate arendusvahendite kontekstis.

Toimumisaeg

25. jaanuar 2017

Koolitaja Kreet Aun, ekspordi- ja arendusjuht, koolitaja, coach ja koostöötreener

Kreedal on üle viie aasta kogemust ekspordi- ja müügijuhtimise ning rahvusvahelise kliendisuhtluse alal innovaatilises eksportivas metallitööstuse ettevõttes. Suhtlemistreener, Eesti Supervisiooni ja Coachingu Ühingu liige, ANSE standardile vastava superviisori kvalifikatsiooni omandanud TLÜ Avatud Ülikoolis. On coachingu praktika käigus töötanud eriilmeliste meeskondadega ning toetab individuaalset arengut positiivse kommunikatsiooni võtmes. Varasemalt on töötanud teenusearendamise valdkonnas, sh ettevõttes If P&C Insurance AS ning olnud SELF II OÜ koostööpartner-koolitaja. Kreet on tegutsenud sisekoolitajana, käivitanud ja toetanud edukalt koostöötavaid meeskondi, panustanud organisatsioonide protsesside ja struktuuride korrastamisse, kvaliteedijuhtimise ning ISO:9001 rakendamisse.

09.4510.00 Kogunemine ja hommikukohv

10.0011.30 Edasiside ja tagasiside – kus, millal ja miks?
Kas muuta saab tulevikku või minevikku?
Millised on edasiside ja tagasiside erisused arendusvahenditena?
Mis on edasiside olemus, kasud ja piirangud?
Millised on olukorrad, kus edasiside kasutamine töötab?

11.3011.45 Kohvipaus

11.4513.15 Edasiside kasutamine efektiivse arendusvahendina
Kuidas kasutada edasisidet praktikas?
Kuidas arendada endas võimet märgata, toetada ja edasisidestada?
Kuidas anda edasi positiivset kogemust edasisidest?

13.1514.00 Lõuna

14.0015.30 Jaatava keelekasutuse jõud
Kas keelekasutusel on mõju töökeskkonnale?
Milline keelekasutus teeb sõnumi mõjusaks?
Jaatav keelekasutus tagasiside efektiivsuse toetajana
Jaatav sõnakasutus edasiside vundamendina

Koolituse eesmärk: Omandada teadmised edasiside ja jaatava keelekasutuse olemusest, mõjust ja kasutusvõimalustest. Omandada oskused edasiside tehnika kasutamiseks ning selle oskuse edasiandmiseks organisatsioonis. Omandada oskus teadvustada keelekasutuste mõju töökeskkonna suhtlusolukordades ning rakendada jaatavat sõnakasutust erinevate arendusvahendite kontekstis.

Õpiväljundid: Koolituse tulemusena osaleja:
•  teab mis on edasiside ja mis on jaatav keelekasutus ning mis on nende kasutamise põhimõtteid, mõju ja sobivad kasutusolukorrad;
•  tunneb ära edasiside kasutamiseks sobivad olukorrad ning oskab sõnastada edasiside sõnumit, kasutades muuhulgas jaatavat keeleasutust;
•  on teadlik, kuidas jaatav keelekasutus mõjub töökeskkonnas ning kuidas see muudab sõnumi mõjusaks;
•  oskab ennast edasiside andjana arendada ning edasiside kasutamise põhimõtteid organisatsioonis edasi anda.

Meetodid: lühiloengud ja arutelu, grupitööd, harjutused, individuaalne töö ja eneseanalüüs, kogemuste vahetamine

Sihtgrupp: erinevate tasandite juhid, koolitus-, personali- ja arendusjuhid, teenindusjuhid, sisekoolitajad jt

Toimumisaeg: 25. jaanuar 2017 kell 10.0015.30

Koolituse kogumaht: 6 akadeemilist tundi auditoorset õpet

Lõpetamise tingimused ja väljastatavad dokumendid: Koolituse läbimisel täies mahus väljastatakse osalejale tunnistus vastavalt täienduskoolituse standardis sätestatud nõuetele.

Toimumiskoht: Park Inn by Radisson Meriton Conference & Spa Hotel Tallinn seminariruum (Toompuiestee 27, Tallinn)

Maksumus sisaldab: koolituspäeva, kohvipause, buffet-lõunat, koolitusmaterjale, tunnistust

Tasumine: Registreerumise järgselt saadame Teile sellekohase kinnituse ja koolitusarve, mille palume tasuda Excellence Koolitus- ja Arenduskeskus OÜ arvelduskontole: Swedbank IBAN EE74 2200 2210 5162 8618.

Loobumine: Koolitusest loobumise korral palume teatada sellest kirjalikult hiljemalt 20. jaanuariks, hilisemal loobumisel kuulub tasumisele 100% koolituse maksumusest.

Lisainformatsioon:

Annika Allikas
koolitus- ja arendusjuht
E-post annika.allikas@excellence.ee 
Telefon +372 648 7000
GSM +372 523 0718
www.excellence.ee

NB! Korraldaja jätab endale õiguse teha muudatusi koolituse programmis ja ajakavas!

Registreerimine

Registreerimine

Edasiside ja jaatav keelekasutus tulemuslikkuse käivitajatena

25. jaanuar 2017

€ + km

NB! Registreerides rohkem kui 5 osalejat, küsige personaalset pakkumist

Maksumus
Koolitus Edasiside ja jaatav keelekasutus tulemuslikkuse käivitajatena
Osalejaid
Maksumus € + km
Kokku
360 € + km

Liitu meie pakkumiskirjaga

Liitu meie pakkumiskirjaga